PHU THOMA .: Lakiery samochodowe :. Infolinia: (95)741 11 62 , czynne: pn-pt 8:00-16:00 kontakt@elakiery.pl
Nazwa użytkownika:
Hasło:
Zapomniane hasło?
Strona główna » Poradnik

1. LZO VOC
2. Lakierowanie
3. Poblemy podczas lakierowania
4. Lakiery samochodowe
5. Podkłady i grunty lakiernicze
6. Utwardzacze
7. Wybór lakieru samochodowego
8. Jakie są Rodzaje lakierów samochodowych?
9. Konserwacja lakierów
10. Pistolety Lakiernicze
11. Najczęstsze uszkodzenia lakieru.
12. Promocje rabaty.
13. Jak używać sprayu?
14. Łatwe do usunięcia uszkodzenia w malowaniu
15. Uszkodzenia części plastikowych
16. Małe zadrapania i odpryski
17. Polerowanie na połysk
18. Którego lakieru użyć
19. Różnice między HVLP a RP.
20. Idea Automotive
21. Idea Decorative

 

 

 

1. LZO VOC

Kategoria B Zgodnie z Dyrektywą UE 2004/42/EC oraz regulującą ją w Polsce Rozporządzeniem Ministra Gospodarki z dn. 16 stycznia 2007, mówiących o dopuszczeniu do sprzedaży produktów spełniających wymagania co do emisji Lotnych Związków Organicznych (LZO). Rozporządzenie w bardzo dokładny sposób określa dopuszczalny limit LZO w produktach w zależności od przeznaczenia danego produktu. Poniżej link do obszernego fragmentu rozporządzenia opisującego przeznaczenie poszczególnych grup produktów wraz z ich klasyfikacją. http://www.multichem.pl/index.php?k=strony_p&m=42&ns=59

2. Lakierowanie
Narzędzia lakiernicze oraz materiały lakiernicze to podstawa dobrego lakierowania samochodu. W branży motoryzacyjnej działamy od wielu lat, gdzie naszą specjalizacją jest właśnie lakiernictwo. Wychodząc na przeciw zapotrzebowaniom klienta, nasza oferta zawiera wszystkie potrzebne narzędzia do dobrego lakierowania samochodów. Oferujemy materiały ścierne, polerskie, szpachle, podkłady czy utwardzacze renomowanych firm takie jak INDASA. Gwarantujemy doskonałą jakość naszych produktów.Taśmy i folie oraz maty głuszące pozwolą Państwu zachować bezpieczeństwo i czystość w waszym zakładzie pracy.

3. Poblemy podczas lakierowania
Częstym zmartwieniem lakierników wykonujących naprawy powłok lakierowych jest powstawanie wad pokryć lakierowych spowodowane rozmaitymi przyczynami. 1.Utrata przyczepności. Zła przyczepność powłoki do podłoża lub poszczególnych warstw powłoki do siebie. Przyczyny: -Niedostateczne oczyszcenie podłoża przed lakierowaniem z silikonu, oleju, wosku, wody, rdzy, itp.

4. Lakiery samochodowe
Lakier to potoczna nazwa materiałów lakierniczych, czyli substancji powłokotwórczych. Lakier różni się od farby, jest znacznie bardziej płynny i stosuje się go aby otrzymać gładką powierzchnię i zabezpieczyć lakierowaną powierzchnię przed działaniem czynników zewnętrznych. Nas interesują dziś lakiery samochodowe, które przede wszystkim mają chronić nasz samochód przed korozją i nadać mu wymarzony kolor. Lakiery samochodowe są substancjami powłokotwórczymi i dzielą się na trzy rodzaje. Pierwszy i w zasadzie najważniejszy to materiał podkładowy. Jego zadaniem jest przygotowanie powierzchni na przyjęcie kolejnych warstw. Druga warstwa to warstwa malarska nadająca kolor na który nakłada się trzeci rodzaj lakieru samochodowego, czyli materiał nabłyszczający. Spełnia on rolę zabezpieczającą poprzednie warstwy. I przy okazji wydobywa on głębię koloru. Lakiery samochodowe najczęściej nakładane są przy pomocy specjalnych urządzeń w specjalistycznych zakładach. Gama kolorystyczna jest bardzo bogata, każdy więc znajdzie odpowiedni dla auta kolor.

5. Podkłady i grunty lakiernicze
Rodzaj preparatu gruntującego i podkładu zależy od rodzaju wybranego lakieru samochodowego. Najlepiej jeżeli wszystkie artykuły pochodzą z tego samego gatunku. Zapewni to lepszą przyczepność kolejnym warstwom lakieru. Grunt to potocznie zwany szpachlem preparat do wypełnień. Po wyszlifowaniu nadaje powierzchni jednolitą gładkość. Po wyszpachlowaniu i wyszlifowaniu nierówności na gładką powierzchnie nakłada się preparat gruntujący zwany podkładem. Są to preparaty dodatkowo zabezpieczające lakierowaną później powierzchnię przed korozją i są dodatkowym środkiem izolacyjnym. Gwarantują dobrą przyczepność nakładanego później lakieru samochodowego. Produkowane dziś podkłady i grunty szybko schnące dzięki czemu skraca to czas lakierowania. Są również podkłady które mogą być pokrywane zanim wyschną. Jest to metoda zwana "mokre na mokre". Przy nakładaniu warstw podkładowych pod lakier samochodowy często stosuje się dodatkowo masy uszczelniające i różnego rodzaju środki chroniące dodatkowo przed korozją.

6. Utwardzacze
Wszystkie lakiery samochodowe wymagają nałożenia na warstwę lakieru bazowego, czyli koloru nałożenia preparatu utwardzającego. Jest to środek zapobiegający żółknięciu lakieru. Nakłada się go po wyschnięciu poprzedniej warstwy lakieru aby dodatkowo zabezpieczyć lakierowaną powierzchnie przed działaniem czynników atmosferycznych i innych czynników zewnętrznych. Po wyschnięciu i utwardzeni się powierzchnia lakierowana staje się twardsza. Dzięki czemu przedłuża ona żywotność lakieru samochodowego. Utwardzacze są dostępne w wersjach: wolno, średnio lub szybkoschnących. Rodzaj utwardzacza zależy od rodzaju użytego lakieru bazowego i podkładu. Najlepiej jeśli są one tego samego rodzaju i składu. Producenci, sprzedawcy i osoby zajmujące się lakiernictwem najczęściej posiadają całe serie materiałów lakierniczych. My jedynie musimy zdecydować się na rodzaj preparatów. Utwardzacz jest ostatnim preparatem stosowanym na lakierowaną powierzchnie i to on poza ochroną nadaje naszemu pojazdowi ostateczny wygląd.

7. Wybór lakieru samochodowego
Jeżeli musimy polakierować nasz samochód, warto zastanowić się nad wyborem nie tylko koloru lakieru samochodowego ale również nad jego jakością. Muszą być one starannie dobrane, aby nasze auto służyło nam jak najdłużej. Wybierzmy więc najnowszy lakier samochodowy, który co prawda nie należą do tanich ale są trwałe. Lakier samochodowy musi dobrze trzymać się powierzchni blach naszego samochodu i chronić je przed rdzą. Jeśli zdecydujesz się na lakier samochodowy konkretnej marki najlepiej użyć tego samego gatunku podkładów. Zapewni to wówczas dłuższą ochronę twojego auta przed korozją. Nowoczesne lakiery samochodowe są przystosowane do zmian warunków atmosferycznych. W dzisiejszych czasach producenci lakierów przeprowadzają specjalne badania aby podwyższyć jakość swoich produktów. Zatem dzisiejsze lakiery samochodowe są bardziej odporne na czynniki atmosferyczne, lepiej przylegają do powierzchni i lepiej je chronią przed korozją. Inwestując więc w nowy kolor samochodu trzeba bardzo dokładnie przeanalizować rodzaj lakieru samochodowego.

8. Jakie są Rodzaje lakierów samochodowych?
Rodzaji lakierów samochodowych jest kilka. Przede wszystkim są to lakiery metaliczne, perłowe, matowe, akrylowe i wodne. Wybór rodzaju lakieru zależy od właściciela auta lub jest wymagany przez producenta. Nowoczesne lakiery samochodowe muszą spełniać wymogi ochrony środowiska, muszą być przede wszystkim nie toksyczne. Lakiery metaliczne, perłowe i matowe to rodzaje odcieni, połysku czyli wyglądu lakierowanej powierzchni. Wybór lakieru samochodowego pod względem wyglądu zależ od naszych upodobań. Lakiery metaliczne i perłowe są bardziej błyszczące od lakierów matowych. Lakiery samochodowe akrylowe i wodne to podział ze względu na ich skład. Lakiery wodne bazują na skoncentrowanych pigmentach mieszanych z żywicami wodnymi. Lakiery akrylowe, to lakiery najczęściej jednoskładnikowe o wysokiej jakości krycia. Wszystkie rodzaje lakierów występują w szerokiej gamie kolorów, produktów towarzyszących i w dość zróżnicowanym przedziale cenowym. Rodzaj lakieru samochodowego dobieramy więc zgodnie z naszymi możliwościami finansowymi i gustami.

9. Konserwacja lakierów
Konserwacja lakierów Gdy twoje auto ma już wymarzony kolor nadwozia, zaczyna się zadanie odpowiedniego dbania o lakier samochodowy. Do pielęgnacji samochodu jest dziś niezliczona masa specjalistycznych kosmetyków. Od szamponów do mycia po specjalne woski i preparaty maskujące drobne zarysowania. Wszystkie preparaty dodatkowo zabezpieczają lakier samochodowy przed różnicą temperatur, deszczem, słońcem czy innymi czynnikami atmosferycznymi. Zabezpieczają przed odpryskiwaniem lakieru w skutek działania czynników zewnętrznych, takich jak drobne kamienie czy gałęzie. Chronią przed zarysowaniem i jednocześnie nadają ładniejszy wygląd samochodu. Istnieją preparaty które używane są w specjalistycznych myjniach samochodowych jak i do samodzielnego mycia auta. Ważne aby nie używać zwykłych środków, które nie są odpowiednie dla lakieru samochodowego. Odpowiednie środki nie powodują powstawania plam i zacieków, nadają połysk i pielęgnują lakier samochodowy. Odpowiednio dobrany wosk stanie się dodatkową ochroną lakieru samochodowego. Nadwozie wymaga od ciebie odpowiednie pielęgnacji, aby jak najdłużej cieszył Cię piękny wygląd samochodu.

10. Pistolety Lakiernicze
Nakładanie lakieru samochodowego najczęściej odbywa się pistoletem lakierniczym (natryskowym) niskociśnieniowym ręczne lub automatycznie. Muszą spełniać normy ochrony środowiska i inne wymogi określone specjalnymi przepisami. Pistolety natryskowe dzielą się na standardowe i HVLP. Marek i jakości sprzętu jest dziś bardzo wiele. Te prostsze w budowie nadają się do malowania małych powierzchni i w domowych warunkach. Natomiast te o bardziej złożonej budowie i znacznie większe gabarytowo stosuje się w zakładach lakierniczych. Każdy rodzaj lakieru wymaga stosowania innego pistoletu o innych dyszach i ciśnieniu, gdyż mogą powstawać wady powłoki lakierniczej co w konsekwencji doprowadzi do odpryskiwania lakieru. Nakładanie lakieru samochodowego pistoletem natryskowym powinno odbywać się w bardzo czystych i przewiewnych pomieszczeniach. Wszelkiego rodzaju zanieczyszczenia które mogę dostać się pod warstwę lakieru mogą również powodować odpryskiwanie lakieru. Najważniejsze jest aby odpowiednio do lakieru dobrać ciśnienie i podłączyć odpowiednią dyszę.

11. Najczęstsze uszkodzenia lakieru.
Czynników szkodzących lakierowi samochodowemu jest bardzo wiele. Pierwszy z nich to warunki atmosferyczne. Częste zmiany temperatur przy złej konserwacji mogą spowodować pęknięcia lakieru. Deszcz spływający po karoserii dostanie się w każdą, nawet najmniejszą rysę na lakierze i dostając się pod warstwy lakieru może rozpocząć proces korozji, który na początku nie będzie widoczny. Dzieje się tak szczególnie wtedy, gdy auto nie jest garażowane. Kolejnym czynnikiem niszczącym lakier samochodowy są warunki panujące na drodze czyli kamienie, które odbijają się od jezdni i uderzają w blachy samochodu powodując również odpryskiwanie lakieru. Zła konserwacja też źle wpływa na wygląd lakieru samochodowego. Przyczyny odpryskiwania lakieru mogą powstać nawet podczas nakładania kolejnych warstw lakier. Jeśli pod lakier dostaną się zanieczyszczenia, jest on nierówno nałożony czy nie dokładnie zaszpachlowano nierówności korozja wda się bardzo szybko. Dlatego twoim najważniejszym zadaniem poza bezpiecznym prowadzeniem samochodu jest dbanie o jego konserwacje i dokładna obserwacja nadwozia.

12. Promocje rabaty.
Klientom detalicznym oferujemy towar optymalnie dobrany, godzący w sobie wysoką jakość i przystępną cenę. Prowadzimy także wiele akcji promocyjnych, umożliwiających klientom detalicznym zakup towaru po niższej cenie. Sklepom i warsztatom proponujemy ceny hurtowe, ustalane indywidualnie w zależności od okresu współpracy oraz poziomu obrotów. Jeśli jesteś zainteresowany współpracą z nami prosimy o KONTAKT.

13. Jak używać sprayu?

PODSTAWOWE ZASADY

Farby w sprayu MOTIP DUPLI są zawsze gotowe do użycia. Nie potrzebujesz rozcieńczaczy, filtru, pędzla ani mieszadła, aby uzyskać doskonały efekt.

Doprowadź do temperatury pokojowej
Puszka nie może być zbyt chłodna. Temperatura 20°C jest idealna.

Wstrząśnij
Energicznie wstrząśnij puszką przez około 2 minuty, aż wyraźnie usłyszysz w puszce mieszającą kulkę. Jest to ważne dla zapewnienia dobrego wymieszania kolorowych pigmentów. Jest to jedyny sposób uzyskania właściwego koloru farby.

Przygotowanie

Jeżeli jest to możliwe, użyj sprayu na zewnątrz lub w dobrze wentylowanym pomieszczeniu (piwnicy, warsztacie lub garażu). Jeżeli będziesz malował wewnątrz, musisz dokładnie przykryć okolice pracy, aby uchronić je przed zabrudzeniem lotną farbą.Zakryj całą powierzchnię, której nie chcesz malować. Ważne jest również dobre oświetlenie. Pozwoli ci ocenić, czy cała powierzchnia została pokryta farbą.

Sprayowanie

Nigdy nie kieruj strumienia farby wprost na malowany przedmiot. Najpierw wypróbuj go na elemencie testowym, np. kawałku gazety lub materiale ochronnym. Upewnij się, że otwór wylotu puszki jest oddalony o 25-30 cm od malowanego obiektu. Różne przedmioty wymagają różnych metod malowania sprayem. Zacznij malować blisko malowanego przedmiotu ale nie bezpośrednio na ten przedmiot. Do końca nacisnij przycisk uwalniający strumień farby. Powoli i równo poruszaj puszkę tam i z powrotem, zmieniając kierunek strumienia farby tylko, gdy nie jest skoncentrowany na malowanym przedmiocie. Pozwala to na łatwiejsze kontrolowanie ilości nakładanej farby i zapobieganie nadmiernemu gromadzeniu się farby i tworzeniu zacieków lub kropli.

Nie staraj się uzyskać idealnie gładkiej powierzchni przy pierwszym malowaniu. Pierwsza warstwa powinna być traktowana jako warstwa przygotowująca, na którą nałożona zostanie przy drugim a może i trzecim malowaniu warstwa gładka i równa. Nie czekaj, aż uprzednio nałożona farba zupełnie wyschnie. Odczekaj 1 lub 2 minuty zanim nałożysz następną. Kolejne warstwy mogą być nakładane dopiero po 24 godzinach.. W przeciwnym wypadku ryzykujesz podniesienie farby.

Jeżeli zastosujesz się do wszystkich wskazówek i rad umieszczonych na etykiecie, nic nie może się nie udać.

Dane zapożyczone ze strony firmy MoTip Dupli Polska Sp. z o.o.

 

14. Łatwe do usunięcia uszkodzenia w malowaniu

Wieksze zadrapania lakieru obniżają wartość twojego samochodu i przyspieszają rdzewienie twojego nadwozia. Przy pomocy zręcznej ręki i produktów firmy T4W twój samochód na nowo stanie się błyszczący. Zyska na wartości i pozwoli ci zaoszczędzić dużo pieniędzy na częściach zamiennych. Postępuj zgodnie z instrukcją użycia poszczególnych produktów a twoje prace renowacyjne i dekoracyjne zakończą się sukcesem. T4W Autospray jest dostępny w prawie wszystkich kolorach dla poszczególnych rodzajów samochodów.

Zeszlifuj całązardzewiałą powierzchnię aż do blachy nadwozia.

W przypadku, gdy rdza nie chce łatwo zejść, użyj odrdzewiacza.

Gdy jest to konieczne, wypełnij uszkodzoną powierzchnię szpachlą.
Po wyschnięciu zeszlifuj na sucho.
Zakryj okolice malowanej powierzchni i pomaluj wypełniaczem.
Zetrzyj dobrym papierem ściernym (ziarno 800-1000).
Zetrzyj dobrym papierem ściernym (ziarno 800-1000).
Wypróbuj DUPLI-COLOR/MoTip Autospray np. na kartonie.
Odległość malowania około 30 cm. Temperatura około 20 stopni C. W miejscu osłoniętym od wiatru.
Aby uniknąć zabrudzeń farbą, wtnij dziurę w kartonie i przytymaj na wysokości około 5 cm nad lakierowaną powierzchnią.
Nanieś kilka cienkich warstw, aż uzyskasz połyskliwe pokrycie.

Przy większych powierzchniach: najpierw maluj horyzontalnie, nastepnie wertykalnie.
Nanieś kilka cienkich warstw, aż uzyskasz połyskliwe pokrycie.

Przy mniejszych powierzchniach: maluj ruchem spiralnym.
Dwuwarstwowe Lakiery Metaliczne muszą być pokryte dwoma warstwami Lakieru Bezbarwnego po około 30 minutach schnięcia.
Po wyschnięciu wypoleruj krawędzie

Dane zapożyczone ze strony firmy MoTip Dupli Polska Sp. z o.o.

 

15. Uszkodzenia części plastikowych

Podkład do plastiku wraz z DUPLI-COLOR/MoTip Autospray jest przeznaczony do usuwania uszkodzeń części plastikowych. Plastikowe części samochodowe mogą być lakierowane przy użyciu sprayu Plastic Paint, który doskonale przylega bez konieczności stosowania podkładu. Jest dostępny w 4 oryginalnych odcieniach plastiku.

Oczyść solidnie uszkodzoną powierzchnię i zetrzyj papierem ściernym (ziarno 600).

Papierem i taśmą zakryj dokładnie okolice powerzchni przeznaczonej do malowania, którą pokryj podkładem do plastiku (strumień kieruj z odległości około 25 cm).

Po wyschnięciu nałóż kilka warstw DUPLI-COLOR/MoTip Autospray.

Dane zapożyczone ze strony firmy MoTip Dupli Polska Sp. z o.o.

 

16. Małe zadrapania i odpryski

Małe zadrapania są powodowane przez nieuważnych przechodniów, rowerzystów, przy otwieraniu zamka kluczem lub wyrzucane przez koła samochodów kamienie. Przy użyciu ołówków MOTIP-DUPLI Touch-up pozbędziesz się wszystkich takich uszkodzeń twojego samochodu.

Przy pomocy odrdzewiacza usuń całą rdzę.

Energicznie wstrząśnij ołówkiem Touch-up przez 2-3 minuty.

Nałóż kilka cienkich warstw lakieru.

Dane zapożyczone ze strony firmy MoTip

 

17. Polerowanie na połysk

Usuń kolorowy nalot oraz łatki przy pomocy pasty polerskiej.

Usuń kolorowy nalot oraz łatki przy pomocy pasty polerskiej.

Usuń kolorowy nalot oraz łatki przy pomocy pasty polerskiej.

Dane zapożyczone ze strony firmy MoTip Dupli Polska Sp. z o.o.

 

18. Którego lakieru użyć

Lakiery akrylowe

W porówaniu z lakierami syntetycznymi lakiery akrylowe mają kilka zalet. np.:

  • wyraźnie szybszy proces schnięcia (całkowite wyschnięcie w 10 zamiast 30 minut, przestaje być lepki w 15 zamiast 180 minut).
  • w każdej chwili może byc nałożona nowa warstwa (lakier syntetyczny do 2 godzin lub po 24 godzinach).
  • po całkowitym wyschnięciu może być pokryty innymi lakierami (lakier syntetyczny sam się podnosi).
  • wyraźnie większa odporność na żółknięcie.
  • przy połączeniu z podkładem lepsze zabezpieczenie przed korozją.
  • większa odporność na działanie środków czyszczących i wpływ czynników pogodowych.
  • poprawia paramtery techniczne takie jak odporność na zadrapania, twardość i elastyczność.
  • nie zabarwia się od środka wiążącego.

Lakier na bazie żywicy alkydowej (żywica syntetyczna)

Syntetyczne lakaiery mają nastepujące zalety dla klienta w porównaniu z lakierami akrylowymi oraz lakierami nitro.

Uniwersalne zastosowanie
Lakiery na bazie syntetycznych żywic mogą być stosowane na wiele powierzchni takich jak metal, drewno, różne rodzaje plastiku, szkło oraz inne naturalne materiały używane do celów dekoracyjnych, takich jak wiklina, korek i inne.

Wysoki połysk
Lakiery na bazie syntetycznych żywic pozwalają osiągnąć o wiele większy połysk w porównaniu z lakierami akrylowymi.

Zdolnośc wypełniania/wydajność pokrywania
Szczególnie stosowane na drewno, korek itp. lakiery na bazie żywic syntetycznych lepiej przylegają do powierzchni oraz nie są tak szybko absorbowane przez pokrywane nią powierzchnie.

Dzięki wolniejszemu procesowi schnięcia są właściwe dla dużych powierzchni.
Lakier jest przez dłuższy czas po nałożeniu "otwarty", co oznacza, że łatwiej jest uniknąć śladów kierowania strumienia lakieru na powierzchnię. Mokra warstwa lakieru ma więcej czasu na ten "proces".

Malowanie na starym lakierze na bazie żywic syntetycznych
Zwykle nie można na nie nakładać kolejnych warstw z uwagi na rozpuszczalniki wykorzystane w kombinacjach akrylowych i nitrocelulozowych, powodujące powstawanie pęcherzy i puchnięć.

Wyraźnie niższa cena
Nieprzetworzone materiały, które mogą być wykorzystywane, są zdecydowanie tańsze od tych w dziale akrylu.

Dane zapożyczone ze strony firmy MoTip Dupli Polska Sp. z o.o.

 

19. Różnice między HVLP a RP.

Różnice między HVLP a RP Pistolety SATA HVLP charakteryzuje wysoki stopień nanoszenia materiału na obiekt lakierowany przy małym zapyleniu, przez co są bardzo oszczędne. Ciśnienie na wyjściu pistoleta wynosi 0,7 bar, a na wejściu 2 bary. Pistolety SATA RP są pistoletami wysokociśnieniowymi o zredukowanym ciśnieniu. Stopień nanoszenia materiału w tych pistoletach nieznaczne tylko odbiega od pistoletów SATA HVLP, przy czym lakiernik nadal ma wrażenie, jakby pracował z tradycyjnym pistoletem wysokociśnieniowym. Ciśnienie na wyjściu pistoleta wynosi 1,5-1,7 bar, a na wejściu 2,5 bary. Pistolety z serii HVLP mają większe zapotrzebowania powietrza niż RP. Przed zakupem proszę się upewnić czy aktualnie posiadany kompresor, sprężarka jest wystarczający. Pistolety SATA HVLP rozpoznajemy po zielonym pierścieniu na głowicy, znakiem rozpoznawczym dla pistoletu SATA RP jest natomiast pierścień niebieski.Niezależnie jednak od tego, na jaki pistolet się Państwo zdecydujecie, możecie być pewni jednego: macie w ręku produkt najwyższej klasy światowej.

 

20. Idea Automotive

Efektowne koła ze stopów są dopełnieniem każdego samochodu. Niestety padają ofiarą ofiarą kradzieży, działania soli zimą oraz pyłu jezdni. I czasami uderzają w przeszkody takie jak krawężniki. W takim przypadku przywróć im dawną świetność. Przy pomocy Lakieru Do Felg firmy MoTip koła ze stopu a nawet plastikowe dekle mogą być łatwo odmalowane i wyglądać jak nowe!

Dzięki kolorom takim jak złoty, czarny lub biały możesz nadać twojemu samochodowi wygląd samochodu.sportowego, o który tak się starałeś.

Po wypiaskowaniu zastosuj dobry podkład (nr artykułu 04054). Nałóż sprayem wiele warstw MoTip Wheel Spraya (04003 biały, 04007 srebrny, 04008 złoty czy 04010 stalowy) i na koniec nałóż bezbarwną warstwę połyskliwego lakieru (04009).

Wskazówka od producenta:

Lakiery Do Felg firmy MoTip

Kolory: złoty, srebrny, brązowy, biały i czarny.

Dane zapożyczone ze strony firmy MoTip Dupli Polska Sp. z o.o.

 

21. Idea Decorative

MOTIP DUPLI przedstawia spojrzenie na nowe Milenium wraz z wprowadzeniem TRENDY SILVERLINE, specjalnie opracowana linia 6 farb w sprayu dających niesamowity efekt srebra. Podstawowym założeniem ich prac nad nimi był łatwy w użyciu produkt, który przylega do większości podłóż bez podkładu. Każda z tych farb ma własną strukturę i odcień koloru.

Pozwól aby nowe Millenium do twojego domu i nadaj wystrojowi twojego mieszkania ekskluzywny wygląd.

Twoja rodzina i twoi przyjaciele będą zachwyceni świeżym i mowoczesnym wystrojem twojego domu. Nawet małe zmiany mogą czynić wielką różnicę.

Pomaluj na przykład włączniki światła farbą SilverLine! Lub połącz dwa różne odcienie, aby uzyskać oryginalny wygląd.

Wskazówka od producenta:

Trendy Silverline w różnych kolorach.

Dane ze strony firmy MoTip Dupli Polska Sp. z o.o.

Produkty w koszyku:

0


Cena całkowita:

0 PLN


Partnerzy

© 2007-2017 elakiery.pl | serwis należy do firmy thoma.pl | Shop engine: Paweł Szydło & Mariusz Nowak